Gimnáziumi éveim és eredményeim a szombathelyi Kanizsai Dorottya Gimnáziumban (1988-1992).

A gimnázium

Szombathelyen akkoriban két gimi közül lehetett választani. Mivel a Kanizsai már úgymond előre lefoglalt, így nem volt számomra kétséges, hogy hova menjek. Még az is nagyon tetszett benne, hogy az épület egy park mellett található, így csendes és nyugodt a környék, minden tesi és pár rajzórát pedig zöld környezetben tarthattunk meg.

Az 'A' osztály

Itt is A, az emelt matekos osztályba jártam, amely egy matematika előkészítő szakkör tagjaiból verbuválódott, ahova általános iskolai eredményeim alapján jutottam be. Így aztán főleg minket járattak mindenféle természettudományos versenyekre.
Pálhegyi Beáta Lukács Mónika Biczó Krisztina Vízkeleti Bernadett Katona Krisztina Horváth Ildikó Pintér Anikó Horváth Anita Babos Krisztina Szalay Mária (ofő) Omai Eszter Pintér Zoltán Morvai Balázs Balogh Ádám Fekete Zoltán Gergrácz Orsolya Ádám Dénes Osbáth Zoltán Pék István Kiss Tibor Gyöngyösi Judit Farkas Csilla Németh Renáta Tóth Rita Joó Beatrix Zsámboki Andrea én Horváth András Kocsis Zsolt Sárai Tamás (jóbarát) osztálykép
A képen bárki arcára mutatva megjelenik az illető neve. Egyébként a nevem miatt ha egy tanár azzal szórakozott, hogy feleltetéshez valahol felcsapja a naplót, akkor rendszerint rám esett a választás, mivel én voltam itt is pont középen...

Osztályfőnökök

A fél osztály köztudottan reál irányultsága ellenére itt is végig humán ofőket raktak az élünkre (talán valami kompenzálási meggondolás alapján?).
1. osztály
Szalay Mária magyar/német tanár. Vele nem volt semmi gondom, bár nem is nagyon találkoztunk.
2.-4. osztály
Tiszai Katalin Erdélyből jött igazi magyar tanár. Érkezésekor még buzgó hazafiakat akart nevelni belőlünk, később azért érződött, hogy visszafogták, ne nagyon bántson bennünket... ;)

Eredmények és emlékek

Ebből az időszakból az a legmarkánsabb emlékem, hogy egyre többet lóghattam teljesen legálisan (lásd mindjárt), így érettségizőként szinte több lyukasórám volt, mint normál tanórám.

Tanulmányilag mindig is jó voltam, sőt néha még kitűnő is, bár soha nem tanultam. Sokkal jobban szerettem a szabadidőmet értelmesebben eltölteni: rengeteget olvastam és számítógépeztem, vagy kosárlabda edzésre jártam.
1. osztály
Második lettem az Irinyi János kémiaverseny megyei fordulóján, mégsem küldtek tovább az országos döntőre.
Első lettem a megyei Bolyai János matematikaversenyen.
A Középiskolai Matematikai Lapok pontversenyén dicséretben részesültem.
Kosárlabda edzésen rosszul értem földet, és eltörött a térdem. Rengeteget szenvedtem emiatt, amit a hiányzott napok száma is gyönyörűen mutat, ezért majdnem külön vizsgáznom kellett, de megesett rajtam a tanarak szíve, és kitűnőre zártak le.
Sőt tanulmányi munkámért külön osztályfőnöki dicséretet is kaptam.
2. osztály
Ötödik lettem az Irinyi János kémiaverseny megyei fordulóján.
Bejutottam a Nemes Tihamér számítástechnikai OKTV országos döntőjébe.
Részt vettem a miskolci microCAD számítástechnikai vetélkedőn.
Megengedték, hogy szabad időmben használhassam a könyvtári PC számítógépet.
Nyáron több osztálytársammal együtt egy a városban tartott nemzetközi fizikus konferencia (ICPA) szervezőgárdájában segédkeztem egy hétig.
3. osztály
Matek és fizika tárgyakat választottam fakultációként.
Országos második helyezést értem el a Gordius line matek-infó versenyen.
17. helyezést értem el a Nemes Tihamér számítástechnikai OKTV országos döntőjében. Ezzel az eredményemmel felvételi nélkül kerültem tovább az ELTE programozó matematikus szakára.
Leraktam a középfokú nyelvvizsgákat orosz, német és angol nyelvekből, így nem kellett többé semmilyen idegennyelv órára járnom.
Sérült térdem megint sokat rakoncátlankodott, ezért újra rengeteg órát mulasztottam, viszont ettől kezdve felmentettek a tesi alól, és furcsa módon ebben a tanévben is kitűnőre zártak le a tanarak.
Eredményeim alapján meghívtak egy matek tehetséggondozó szakkörbe, ennek köszönhetően megúsztam heti egy töriórát, mert aznap az utolsó óráról elengedtek, hogy időben odaérjünk ezen foglalkozásra.
Nyáron megszereztem a jogsimat.
4. osztály
A kötelező társadalmi ismeretekből az egész osztály rögtön a tanév elején közösen levizsgázott. A vizsgázási lehetőségen felbuzdulva hétvégén kiolvastam kétszer is a biológiakönyvet, majd a következő tanórán kijelentettem, hogy le szeretnék ebből is vizsgázni. Bár a tanár nagyot nézett, végül beleegyezett. Pár hét múlva ezt az egész osztály utánam csinálta... Akkortájt ha jobban utánaszámolok már se nyelv, se biosz, se tesi órákra nem kellett járnom, így a rengeteg lyukasórámban egyre többet ülhettem az iskolai PC-ken.
Később engedélyt kaptam rá, hogy szinte bármikor használhassam az újonnan kialakított számítógépes termet. Sőt alsósok technika órája keretén belül még én oktathattam nekik a felhasználói alapismereteket, valamint a Nemes Tihamér számítástechnikai verseny dolgozatainak javításában is segédkezhettem.
Tavalyi 17. helyezésem miatt meghívtak egy pesti számítástechnikai tehetséggondozó szakkörbe, ennek köszönhetően kéthetente megúsztam egy teljes napot, amibe már megint pont belesett egy törióra... :-)
Bejutottam az OKTV matek országos döntőbe.
Különdíjat kaptam az Eötvös Loránd megyei fizikaversenyen nyújtott egyik szép megoldásomra.
Megpróbálkoztam a felsőfokú nyelvvizsgákkal orosz, német és angol nyelvekből több/kevesebb sikerrel.
Elért eredményeimért külön osztályfőnöki dicséretben részesültem.
Érettségi
Ha jobban belegondolok, ez az időszak (azaz 2 nap) volt az egyetlen egész eddigi tanulmányaim során, amikor valóban nekiültem a könyveknek és tanultam. Mint ahogy az várható volt, egyedül magyarból nem remekeltem annyira, mert szerencsére töriből a nagy felfedezések koráról szóló tételt húztam, amit ugye érdekes lévén még én is meg bírtam jegyezni. ;)
Ballagási emlékül ezt kaptam.
A sok versenyre járásnak megvolt az az előnye, hogy az eredményeim miatt egyenes volt az utam az egyetemre, valamint a rangosabb fordulókra rendszerint szabadnapot kaptunk.